strzałka do góry
Newsy/ Strażnicy Galaktyki Vol. 2 już na Blu-ray 3D, Blu-ray i DVD!

Superprodukcja Strażnicy Galaktyki Vol. 2
już na Blu-ray 3D™, Blu-ray™ i DVD!

Grupa najbardziej niesubordynowanych outsiderów w galaktyce powraca, by rozwikłać zagadkę pochodzenia jednego z jej członków, Petera Quilla znanego jako Star Lord. Proste z pozoru zadanie staje się początkiem przygody, w której dawni wrogowie staną się sojusznikami.

Superprodukcja „Strażnicy Galaktyki Vol. 2” zadebiutuje na Blu-ray 3D™, Blu-ray™ i DVD w ofercie Galapagos Films już 20 września.

Pokonanie Ronana przyniosło Strażnikom Galaktyki sławę i uznanie w najdalszych zakątkach kosmosu, co przekłada się na znaczący wzrost zainteresowania ich usługami. Niekiedy jednak Strażnicy otrzymują propozycje, których nie mogą odrzucić. Tak było kiedy nacja Sprzymierzonych zaproponowała im ochronę cennych ogniw energetycznych. Ogniw, które wcześniej próbowała ukraść Nebula (Pom Klementieff), siostra Gamory (Zoe Saldana). I to jej uwolnienie ma być wynagrodzeniem za dobrze wykonaną pracę. Niestety, Rocket (Bradley Cooper) postanawia przywłaszczyć sobie kilka ogniw, co sprawia, że Strażnicy z bohaterów stają się jednymi z najbardziej poszukiwanych istot w galaktyce. Nieoczekiwanie z pomocą przychodzi im tajemniczy Ego (Kurt Russell), przedstawiający się jako… ojciec Petera Quilla (Chris Pratt). Za jego namową Peter, Gamora i Drax (Dave Bautista) udają się w podróż na jego rodzinna planetę, podczas gdy Rocket i Groot (Vin Diesel) podejmują się pozostania na pokładzie ich uszkodzonego statku kosmicznego i naprawianie go. Nieświadomie Strażnicy Galaktyki wplątują się w największą przygodę swojego życia.

Najwięksi i najbardziej niepoprawni bohaterowie galaktyki powracają w drugiej części swoich przygód. „Strażnicy Galaktyki vol.2” w reżyserii i na podstawie scenariusza Jamesa Gunna to kontynuacja jednego z największych filmowych przebojów ostatnich lat i jedna z najbardziej dochodowych produkcji tego roku. Główne role zagrali w niej: Chris Pratt („Jurassic World”), Zoe Saldana („Avatar”), Dave Bautista („Spectre”), Vin Diesel („Szybcy i wściekli”), Bradley Cooper („Kac Vegas”), Michael Rooker („Jumper”), Karen Gillan („Big Short”), Pom Klementieff („Oldboy”) oraz trzykrotnie nominowany do Oscara® Sylvester Stallone („Creed”) i nominowany do Złotego Globu Kurt Russell („Nienawistna ósemka”).

W polskiej wersji językowej głosów głównym bohaterom użyczyli znani aktorzy: Paweł Małaszyński (Peter Quill), Paulina Holtz (Gamora), Artur Dziurman (Drax Niszczyciel), Robert Jarociński (Groot), Jacek Braciak (Rocket Raccoon), Paweł Wawrzecki (Yondu Udonta), Julia Kijowska (Nebula), Aleksandra Radwan (Mantis), Sławomir Orzechowski (Stakar Ogord), Jerzy Kryszak (Ego) i Magdalena Popławska (Ayesha).
Strażnicy Galaktyki po raz pierwszy pojawili się na łamach magazynu „Marvel Super-Heroes” w 1969 roku. Powołani do życia przez Arnolda Drake’a i Gene’a Colana tworzyli wyjątkową, bo złożoną z ostatnich przedstawicieli nieistniejących już gatunków drużynę bohaterów, którzy w XXXI wieku walczyli o przetrwanie oraz, jak to w komiksach bywa, o wolność i sprawiedliwość.

Przystępując do pracy nad „Strażnikami Galaktyki Vol.2” chciałem, żeby ten film był faktyczną kontynuacją części pierwszej. Wiele sequeli nie jest dobrych, ponieważ ich twórcy starają się w nich powtórzyć to, co spodobało się widzom w części pierwszej. I w rezultacie robią jeszcze raz ten sam film. Dla mnie najważniejsi byli i są bohaterowie. Chciałem pokazać jak dorastają i się zmieniają stając się nowymi oraz innymi istotami. Widzowie byli zaskoczeni pierwszą częścią i mam nadzieję, że będą zaskoczeni również jej kontynuacją. Starałem się podarować im coś nowego i odmiennego od tego, co już znają – mówi o scenarzysta i reżyser filmu James Gunn.

James unikał powrotów. Chciał pokazać swoich bohaterów bogatszych o doświadczenia jakie zdobyli podczas swoich przygód przedstawionych w pierwszej części filmu. Zależało mu, aby widzowie od samego początku mieli poczucie, że Peter i jego towarzysze są już innymi istotami niż te, których widzowie znali. I za wszelką cenę nie chciał się powtarzać  – dodaje Chris Pratt wcielający się w postać Petera Quilla.

James Gunn zasłużył na mój szacunek tym, że dla każdego z bohaterów filmu wymyślił intrygującą historię. Każdy ze Strażników ma swoją przeszłość, jest uwikłany w różne relacje, a to uwikłanie przekłada się na fabułę filmu – dodaje Zoe Saldana odtwarzająca postać Gamory.

Realizację filmu „Strażnicy Galaktyki Vol.2” studio Disney zapowiedziało w marcu 2014 jeszcze przed premierą pierwszej części superprodukcji. – Nie możemy doczekać się pokazania światu jeszcze większej ilości fantastycznych historii ze świata Marvela, ze wspaniałą obsadą oraz wspaniałymi bohaterami serii o przygodach Strażników Galaktyki. Wierzymy, że ten tytuł ma olbrzymi potencjał by stać się początkiem nowego filmowego cyklu – mówił wtedy szef studia Disney Bob Iger.

Kilka miesięcy później „Strażnicy Galaktyki” weszli na ekrany kin i... rozbili bank oraz podbili serca widzów oraz krytyków. Już w pierwszy weekend wyświetlania film odnotował w amerykańskim zestawieni box office przychód w wysokości ponad 94 milionów dolarów! W  kinach na całym świecie obraz zarobił ponad 770 milionów dolarów, stając się jedną z najbardziej dochodowych produkcji 2014 roku.

W czerwcu 2015 roku James Gunn ogłosił, że gotowa jest już pierwsza wersja scenariusza „Strażników Galaktyki Vol. 2”. W ciągu kolejnych miesięcy skompletowano obsadę filmu i 18 lutego 2016 roku w znajdującym się w Georgii studio Pinewood Atlanta rozpoczęły się zdjęcia do jednego z najbardziej oczekiwanych filmów 2017 roku.

Pracując nad scenariuszem „Strażników Galaktyki Vol. 2” miałem bardzo dużo kreatywnej wolności. Producent Kevin Feige zaufał mi całkowicie dzięki czemu mogłem podążać za wymyśloną przez siebie historią w taki sposób  w jaki chciałem i nie oglądać na nic ani na nikogo. Starałem się był uczciwy wobec bohaterów, a przede wszystkim wobec samego filmu – wspomina James Gunn.

Ekipa „Strażników Galaktyki Vol. 2” na wiele tygodni zajęła wszystkie 18 hal zdjęciowych dostępnych w studiu Pinewood Atlanta. Co ciekawe, było ich więcej niż przy pierwszej części filmu choć akcja kontynuacji rozgrywa się w mniejszej ilości lokacji. – Nasze plany zdjęciowe były bardzo duże. I choć w filmie mamy bardzo dużo efektów komputerowych, to na planie wykorzystywaliśmy również wiele rekwizytów oraz tradycyjnej scenografii. Zawsze staram się umieszczać je w filmie, bo dzięki nim obraz na ekranie prezentuje się bardziej realistycznie – tłumaczy James Gunn.

Prace na planie zakończyły się 16 czerwca 2016 roku. W ciągu następnych miesięcy trwały prace postprodukcyjne, choć ekipa kilka razy wróciła jeszcze na plan by zrealizować dokrętki. Cyfrowe efekty specjalne powstawały jednocześnie aż w 9 studiach: Framestore, Weta Digital, Trixter, Method Studios, Animal Logic, Scanline VFX, Lola VFX, Luma i Cantina Creative.

W lutym 2017 roku odbyły się pierwsze pokazy testowe, na których „Strażnicy Galaktyki Vol. 2” zostali ocenieni na 100 punktów (na 100 możliwych), zdobywając najwyższe notowania ze wszystkich produkcji zrealizowanych na podstawie komiksów wydawnictwa Marvel.

Sporo czasu Jamesowi Gunnowi zajęło skompletowanie ścieżki dźwiękowej do filmu. Piosenki z pierwszej części „Strażników Galaktyki” zostały wydane na płycie i zdobyły status platynowego krążka, zatem stworzenie równie udanego soundtracku było prawdziwym wyzwanie. W „Strażnikach Galaktyki Vol. 2” widzowie usłyszą takie utwory jak „Mr. Blue Sky” zespołu Electric Light Orchestra, „Fox on the Run” zespołu Sweet, „Bring It On Home to Me” Sama Cooke’a, „My Sweet Lord” George’a Harrisona oraz „Father and Son” Cata Stevensa.

Światowa premiera „Strażników Galaktyki Vol. 2” odbyła się 10 kwietnia 2017 roku w Tokio. Na ekrany światowych kin film wszedł 5 maja z miejsca zdobywając entuzjastyczne opinie zarówno widzów jak i krytyków. W ciągu zaledwie pierwszego weekendu wyświetlania za oceanem superprodukcja odnotowała w zestawieniu box office przychód w wysokości ponad 146 milionów dolarów! W sumie obraz zarobił w kinach ponad 860 milionów dolarów!

WYDANIE BLU-RAY 3D™, BLU-RAY™ I DVD